fredag 4 juni 2010

Ännu en underbar fredag.

Sommaren värmer på min hud. Underbart!
Har kommit på mig själv med att mina inlägg är långa, så jag ska försöka korta ner dem.

Kul att läsa ännu ett inlägg om att det bör satsas på små- och medelstora företag för att skapa fler jobb.

Ännu roligare att läsa i SvD, Expressen och Aftonbladet m.fl. om att M nu är större än S

Och lite vatten på min kvarn att LOV ökar tillgängligheten för patienterna och är av godo och inte av ondo. Alliansen i Oskarshamn kommer rösta för LOV om vi vinner valet i höst. Det är även många kvinnor som får jobb i, eller t.o.m. startar, dessa nya vårdföretag. Det finns problem att lösa inom vården men LOV är inte ett av dessa.

Glädjande nyhet även gällande kärnkraften. Intressant att mer än 50 % av S väljarna stödjer regeringens politik och inte de rödgrönas i denna fråga. Sen tycker jag det är självklart att det även ska satsas på förnybar energi, men det ena talar ju inte emot det andra.

I min värld spelar faktiskt färgen på Restaurang Badholmen inte så stor roll, tycker det är snyggt med rött hus med vita knutar, men även ett gult hus med vita knutar skulle likt en sol kunna skina upp Badholmen. Det viktiga är att restaurangen kommer tillbaka. Vi får se i vilken färg det hela slutar.

Lite annorlunda men trevlig reklam för vår stad bjöd Marcus Andersson på när han med hjälp av Aftonbladet friade till sin Frida. Jag önskar er stort lycka till med bröllopet och ert liv tillsammans.

Lyckades jag få till ett kortare inlägg denna gång… Jag tror det. Ikväll blir det grillning, så till alla mygg vill jag bara säga, håll undan!

Inga kommentarer: