tisdag 10 augusti 2010

Vem vill vad?

Angående invandrares äldreomsorg kan jag ärligt erkänna att jag inte vet bakgrunden till beslutet om att tillsätta denna arbetsgrupp. Enligt mig så är mottot "Äldreomsorgen i Oskarshamn ska bli bättre" oavsett vem det är som blir gammal. Ska belysa frågan på nästa gruppmöte.

Ishockeyn har vaknat till liv i staden igen. Jag har på senare år inte varit på fler än en handfull matcher men nog ser jag fördelar med att ha ett lag som IK Oskarshamn. Lovar minst ett besök denna säsong och hoppas på en bra stämning i hallen med nya Blue front. Vad jag vet är de inte sponsrade av oss Moderater men visst klingar namnet vackert =)

Annars är det mest Målilla som lockar. GP:et närmar sig med stormsteg. Ska bli riktigt skoj att se på spektaklet i år igen. Skulle vara riktigt skoj om nån svensk lyckas pricka in guldformen.

Inga kommentarer: