fredag 13 augusti 2010

Affischer och skolor!

En sak i taget så vi börjar med affischerna. Jag hoppas de var billiga att ta fram... Måste säga att jag inte sätter höga betyg på varken Moderaternas eller Socialdemokraternas. Moderaternas känns gamla, vi har sett det förrut liksom. Kanske gör att pensionärerna känner sig trygga med dem i och för sig. Socialdemokraternas ser mest ut som bio-affischer.

Jag gillade däremot Alliansens gemensamma, de var lite smarta. Sen gillar jag humor så även KD måste få beröm. Det var ett nytt grepp och ändå inom ramen för att ses som en traditionell valaffisch.


Sen gällande det här med skolor. För mig är inte det väsentliga om en skola går med vinst eller förlust. För mig är det viktiga hur kunskapsmålen uppfylls, trivs eleverna, är maten god, har alla samma möjligheter osv.
Lyckas nån ge våra ungdomar en högklassig utbildning på en skola som får gott betyg från aktiva lärare och elever då berör det mig inte om skolan går med vinst. Syftet med skolan är att ge våra ungdomar en stabil grogrund för framtiden lyckas nån göra detta och samtidigt går med vinst så känner jag att det är en dubbel vinst för samhället. Välutbildade och glada ungdomar samt skatteintäkter från vinsten i företaget.
Visar det sig dock att kunskapsnivån sjunker i skolor där vinsten är hög, ja då har vi ett problem att lösa.

Inga kommentarer: