måndag 30 augusti 2010

Ännu en måndag

Så var ännu en helg passerad. Denna helg som innehöll dans i Målilla och ett besök på Hultsfreds marknad. Såg Moderater, Kristdemokrater och Socialdemokrater på marknaden. Möjligt att även fler partier var på plats men det var dessa jag såg. Jag själv fokuserade dock mer på egen marknads-shopping än på politik denna dag.

Tänkte nu när valet närmar sig presentera lite ur vårt lokala valmanifest för Oskarshamn.
Jag börjar med nått som verkar ligga många skolungdomar varmt om hjärtat (i alla fall enligt Luppen) nämligen skolmaten!

En av moderaternas satsningar är nämligen på Bättre skolmat.
Godare mat betyder inte dyrare mat. Storkök och helfabrikat har i många fall visat sig vara mer kostsamt än om man lagar maten på plats från grunden. Vi vill satsa på mer lokalt producerade och kravmärkta råvaror. Detta är av största betydelse främst för elevernas hälsa och möjlighet att uppnå goda resultat, men även för trivseln i skolan i stort.

En mätt elev är en gladare elev. Jag kommer själv ihåg att det vara värdelöst att plugga på tom mage, så jag tycker satsningen är god.

Inga kommentarer: