tisdag 9 november 2010

Lugnet efter stormen.

Igår var det fullmäktige för den nya fullmäktigegruppen. Jag hade varit en av de nya ledamöterna om det inte varit för min flytt till Fliseryd. Visst känns det lite trist att man inte får fullfölja det man fått förtroende för i valet, men så är livet ibland. Regler finns av en anledning.


På tal om politik så känns det lite som vakuum nu efter sommarens hårdsatsning från samtliga partier. I dagens OT finns en artikel om gårdagens kommunfullmäktige men det var inte direkt nått som stack ut. Lite trist tycker jag, debatterna borde vara i lika stor omfattning oavsett vad det är för tidpunkt.

Även om jag inte sitter med i fullmäktige så ska jag försöka hinna med att sätta mig in i frågor som behandlas och ge min syn på saken i de olika frågorna.

Ska man tro våra nättidningar är det just nu Asyl-boendet i Kristdala som är hetast på tapeten. Som det verkar där är det något som ByggeBo och Migrationsverket gjort upp om. Det är väl korrekt gjort, men jag tycker ändå att en sådan frågan ska förankras lite mer i kommunen innan det får tas beslut. Det är lite upp till bevis nu att lyckas med integreringen av dessa 85 flyktingar, både socialt och fysiskt. Det gäller att få fram arbeten, fritidssysselsättningar och att kommunikationen fungerar.

Förutom Kristdala är det Kvastmossen som fortfarande väcker känslor och debatt, samt att det inte blir någon julkalender på Stora Torget i år.

Deltog som tidigare nämnt i Oskarshamnskoden, riktigt kul men det finns förbättringspotential. Jag hoppas det kommer genomföras fler gånger. Då hoppas jag på lite bättre resultat också.

På torsdag är det slutbesiktning i lägenheten, känns stort!

OBBK´s damer vann lätt i helgen. Det känns bra. Kan bli tuffare på lördag då serieledarna kommer på besök på både Dam ochh Herrsidan. Själv är jag då på besök hos min bror, ett besök i Karlshamn är aldrig fel. Även om det är vackrare sommartid.

Hoppas denna novemberstorm hinner lugna sig till helgen.

Inga kommentarer: