torsdag 29 maj 2014

Sänkt skatt på arbete

Dagens fråga.

Skatten på arbete skall sänkas.

Mitt svar: "Ganska bra förslag"
Min motivering: Sverige har fortfarande höga skatter på inkomster och jag tycker att skatten skall sänkas när det finns ekonomiskt utrymme för att göra det. Jag tycker även man bör lägga fokus på låg- och medelinkomsttagare.
Men som sagt det skall finnas ekonomiska förutsättningar och vi som arbetar har ju de senaste åren fått mer i plånboken, så det kanske inte är en högprioriterad fråga. Men jag är ändå positiv till påståendet och därav mitt svar.
Jag tycker t.ex. att pensionärer borde få sig ett lyft innan vi som har arbete får mer.

Hur svarade då våra partier i riksdagen?

"Mycket bra förslag": -

"Ganska bra förslag": FP, KD, SD, MP, C

"Ganska dåligt förslag": M, V, S

"Mycket dåligt förslag": -


Så idag får hela fem partier varsin pinne.

Sammanställning: C (2), MP (2), KD (1), M (1), FP (1), V (1), S (1), SD (1)

Inga kommentarer: