onsdag 26 oktober 2011

Region Östra Götaland

Som jag tidigare bloggat om så är jag positiv till en ny region som kallas Östra Götaland. Jag har tidigare hittat kollegor i Jönköpings län som delar min uppfattning. Nu har även kommunstyrelsen i Oskarshamn haft möte om denna fråga och en majoritet inom M vill norr- och västerut även här.
Tycker det är helt rätt att tacka nej till Sydsverige alternativet även om det är det enda alternativet i nuläget. Man ska inte svälja betet om det inte är det man vill ha. Fp, C och M verkar förstå min syn på saken, medan övriga partier säger Ja till Sydsverige men ser fortfarande possitivt på "önske"-regionen Östra Götaland. Är det region Östra Götaland man vill ha så kan man ju inte vilseleda och tacka ja till Sydsverige, något förvirrande. Hela regionfrågan är något förvirrande så jag kan ju förstå att det inte är helt enkelt iofs. Gillar P-A Erlandssons kommentar i Nyheterna, att göra Vimmerby till residensstad i den nya region Östra Götaland.

Inga kommentarer: