fredag 14 oktober 2011

Idag kommer domen

Innan domen faller är här min syn på saken.
Jag tror inte Oskarshamnsgrabben Håkan med mening roffat åt sig pengar. Jag har dock två funderingar.
1) När fick han reda på att ansökan var felaktig och att han bara skulle ansöka om halva pengen? Innan eller efter de skickade in september-ansökan. Har hört både svar som antyder efter semestern i augusti men även i mitten på september. Om svaret är augusti är det pinsamt och felaktigt att ansöka om hela beloppet i september.
2) Hela grejen är mänskligt beteende men också slarvigt. Sen om det är för slarvigt för en partiledare eller ej det låter jag S-medlemmarna avgöra.

Jag kan dock tycka att lite sunt förnuft borde räcka för att inse att man inte kan få fullt bidrag om man helt plötsligt är två istället för en som betalar kostnaden. Även om man gjort likadant sen -94. Ändras förutsättningarna bör man kolla vad som gäller, och är man osäker bör det redas ut.
Men som sagt, jag tror det var ett slarv inte ett brott. Mediajakten har varit brutal och lite skrämmande. Senare idag får vi kanske svaret om S framtid.

Inga kommentarer: