torsdag 1 september 2016

Mycket rabalder utan orsak?

"Har jag en åsikt som sedan en sympatisör till SD håller med om så ändrar det ju inte min åsikt. Man vet ju inte i förväg vem som kommer att tycka likadant som än själv". Ungefär så tolkade jag Ebbas uttalande om att regera med stöd från SD. Tycker rubriken mest försöker sälja lösnummer.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23440715.ab

Sen att hon säger att deras partiprogram inte är rasistiskt, det kan jag ej bedöma. Jag har inte läst deras partiprogram sedan 2010. Att SD har en del rasistiska anhängare och en smutsig historia det kan nog ingen förneka, men det behöver ju inte betyda att deras partiprogram är rasistiskt. Men för att veta måste jag först läsa den.
För egen del så är inte Ebba och KD svartlistade. Jag tror fortfarande på ett regeringsskifte 2018! Med många starka kvinnor i spetsen.

1 kommentar:

Mattias Karlsson sa...

Och en man som ledare för dessa!