fredag 15 april 2011

Politik

Jag vet inte om det bara är jag, men ibland känns det som om de flesta politiska nyheter handlar om vem som får med sig SDs röst istället för själva sakfrågan.
Denna fokus på SD är det endast ett parti som tjänar på, och det är just SD.

Nej jag tycker det behövs skärpning från alla håll. Mer konkret politik och mindre rubriker om vem som SD röstade med/mot. De är invalda i riksdagen precis som övriga partier och ska väl därefter behandlas på samma sätt? Jag gissar att alla deras ledamöter precis som övriga är granskade ut i fingerspetsarna, tömda på information om "gamla lik" i garderoben osv.
Sen att man inte delar deras inställning till allt är en annan sak, men jag kan vara oense med andra partier också. På samma sätt som jag faktiskt kan vara överens i vissa frågor med övriga partier än mitt egna. Nej ett slut på det här att det är fult att ha SD emot sig eller med sig i olika frågor och mer fokus på sakfrågorna som det beslutas om.

I min värld är det sakfrågorna man tar ställning till och inte hur min "vän eller fiende" röstade.

Inga kommentarer: