tisdag 8 november 2011

Blandad kompott

Tildas resa här på Jorden har tagit slut, men hon kommer alltid finnas kvar hos oss ändå! Styrkekramar till alla som på något sätt känner samhörighet med Tilda och hennes familj.

Känns ju inte lika aktuellt att skriva om vad som händer i Oskarshamn, men hur hemskt det än låter så rullar livet på även om man inte vill det.
Oskarshamns fullmäktige valde igår att inte använda sitt veto mot de två eventuella vindkraftsparkerna. Nu blir det upp till länsstyrelsen att säga Ja eller Nej. Som jag tidigare skrivit, så tycker jag det var rätt att inte använda vetot.

Debatten runt ny storregion fortsätter, nyligen var det Högsby som inte riktigt visste vad de ville. Hultsfred och Vimmerby har väl nästan sagt rakt ut att de kommer säga nej till det sydsvenska förslaget. Det tyckte ju även vi moderater i Oskarshamn, dock så räckte det inte till i kommunstyrelsen men men vi får se var det landar.
På tal om Vimmerby så satte tydligen Astrid Lindgrens Värld nytt besöksrekord i år. Jag var en av dem som var där, och jag måste säga att jag var imponerad av Mattis-borgen. Blir nog fler besök, sen är entrén kanske i dyraste laget men folk verkar ju komma ändå.

Det närmar sig smekmånad med stormsteg nu, hämtade alla biljetter igår. Ska bli riktigt spännande, men innan dess ska vi hinna med både en Bond-fest (James Bond inte bonde söker fru) samt ett studiebesök på Åbrobryggeri i Vimmerby!

Inga kommentarer: